methuk kancane nggon stanplat.
Kancane seka Solo numpak
bis. Jare rak nganti rong
jam wis tekan, sarakke liwat
tol. Stanplate nggon dhaerah
Banyumanik.
’’Soale Solo kuwi arahe kan
seka kidul, masak ndadak ngulon
tekan Mangkang barang,’’
kandhane Lik Dul.
Bapake si Nang jare lungguh
nggon ruang tunggu sing hawane
mayan atis. Stanplate persise
nggon sebelah endhi aku
rak reti. Wujude kayak apa aku
ya rak isa mbayangke.
Jare Lik Dul, stanplat bis
sing kaping papat nggon Semarang
kuwi mayan gedhi. Kiwatengeneakehwarungmakan
mbek kios oleh-oleh. Ameh
mudun lunga kota numpak
taksi apa angkot garek milih.
Wispadhajentrek-jentrekngenteni
penumpang.
Stanplat nggon dhaerah kidul
pancen ana siji, persis nggon
ngarep Pasar Banyumanik.
Naming sing mlebu kono
cuman bis kota. Nggon Pudakpayung
anane mung pangkalan
ojek.
Lha stanplat sing mbok
critake kuwi sebelah endhi to,
Lik? Terus jalan tol Semarang-
Solo kuwi kan lagek digawe.
Sing tekan Ungaran wae
durung dadi.
’’Lagek mbayangke lungguh
nggon ruang tunggu sing
kursine empuk, ujuk-ujuk ana
bocah numpak brompit nerjang
dalan sing banyune ngecembeng.
Aku kecipratan
nganti klambiku teles kabeh,’’
kandhane Lik Dul.
Jare ngenteni nggon stanplat
mewah kok ana banyu ngecembeng,
mbok rak sah ngarang,
Lik!
’’Rak sah poleng, Ton, aku
cuman mbayangke sak umpama
nggon kidul Semarang ana
stanplate, penumpang rak perlu
mundun nggon pinggir dalan
maneh,’’ jawab Lik Dul.
Dheknen jebule methuk kancane
nggon dhaerah Sukun,
Banyumanik. Penumpang bus
seka Solo pancen akeh sing
mundun nggon kana. Oalah,
Lik, nek nggon Sukun kuwi
jenenge terminal bayangan.
Sing model ngono nggon Jalan
Dr Cipto pating tlecek. Nggon
Krapyak luwih sangar maneh.
Gerbang Kota
Dul-dul, wong kamso kok
rak mari-mari. Istilah stanplat
saiki wis rak usum. Polpolan
mandege bis kuwi jenenge terminal.
Nggon Semarang sing
asli cacahe mung telu, Terminal
Terboyo, Penggaron, mbek
Mangkang.
Nek sampeyan mbayangke
terminale ana papat kuwi jawabane
padha karo wong sing
njaluk ngganteng nggon iklan
tipi, ’’ngimpi!’’.
Naming, nek sampeyan
nggoleki terminal bayangan,
cacahe malah luwih seka papat
tur malah disenengi para sopir
mbek penumpang. Senajan terminal
bayangan kuwi nglanggar
aturan tur marakke macetke
dalan.
’’Wong kok senenge ngepal.
Nggon Jakarta wae kabeh gerbang
kota ana terminale. Bis
sing seka wetan mandegke
nggon Terminal Pulogadung,
sing seka kidul nggon Cililitan,
terus sing seka kulon
nggon Kalideres. Lha
Semarang kan kepingin setara,
masak rak isa madhani Jakarta?’’
jawab Lik Dul.
Ndhuwe terminal telu wae
rak dimanpaatke tenanan kok
kepingin ndhuwe papat!
Tak omongi ngono, Lik Dul
mencak-mencak. Jare dheknen,
terminal papat pintu gerbang
kutha kuwi rak mung kepinginan,
naming kebutuhan diengo
njawab perkembangan jaman
ben lalu lintas nggon tengah
kota rak tambah macet kayak
Jakarta mbek Bandung.
Malah, jare Lik Dul, kabeh
wis direncanake nggon Rencana
Induk Kota Tahun 1975-
2000 sing wis direvisi ping
kopang kaping. ’’Merga saiki
ana proyek tol Semarang-Solo,
rencana terminal nggon dhaerah
Banyumanik kudu dikaji ulang
ben pas karo kebutuhane. Nek
nganti salah nata mesthi bakal
kepangan maneh karo terminal
bayangan,’’ kandhane Lik Dul.
Ben terminal bayangan isa
ilang, petugas kudu tegas, Lik.
Para sopir mbek penumpang ya
kudu gelem naati aturan.
’’Wah, nek soal kuwi aku
rak isa mbayangke, Ton!’’
jawab Lik Dul karo ndhuding
wong-wong sing padha nyegat
bis nggon prapatan Milo.
(16)
KAMUS SEMARANGAN
jentrek-jentrek = berderet-deret
kamso = ketinggalan zaman, jadul
kepangan = termakan, kalah bersaing
ngecembeng = genangan air
pating tlecek = ada dimana-mana
poleng = marah, tersinggung
polpolan = paling akhir
Kandhane Hartono
(Suara Merdeka 22 November 2010 h. B)
No comments:
Post a Comment